Ameliyatsız Tiroid Nodülü (Guatr) Tedavisi

Tiroid Nodülleri (Guatr) Ameliyatsız Tedavi Edilebilir Mi? Evet, ameliyatsız guatr tedavisi yapılabilir. Tıptaki gelişmelerle; hastanın sağlıklı dokularına en az zarar veren, en az kesi ile yapılan tedaviler populerlik kazanmaya başlamıştır. Bu tedavilere minimal invazif yöntemler adı verilir. Tiroid nodüllerinde de; radyofrekans ablasyon, etanol ablasyon, mikrodalga ablasyon gibi bu kapsama giren tedaviler mevcuttur. Özellikle radyofrekans ablasyon tedavisi (RFA) cerrahi girişimlere alternatif olarak ön plana çıkmaktadır. RFA nedir? Hangi Durumlarda ve Nasıl Yapılır? RFA ; alternatif akım vasıtasıyla dokuda ısı oluşturarak, hücreleri öldürme yöntemidir. Aynen mikrodalga ablasyon yöntemi gibi, termal nekroz dediğimiz ısıya bağlı doku harabiyeti oluşturan bir teknikdir. Bu yöntem zaten yıllardır birçok organ tümöründe rutin olarak kullanılmaktaydı. Kemik tümörlerinde, böbrek tümörlerinde, karaciğer tümörlerinde çok başarılı sonuçları olan , özellikle ameliyat olması mümkün olmayan hastaların yüzünü güldüren bir alternatifti. Tiroid nodülünde kullanılması ilk defa 2006 yılında Güney Kore de olmuştur. Ülkemizde ilk kullanımını 2009 yılında ben ve ekibim gerçekleştirdik. Sonuçları tatminkar olunca, vaka sayımız da arttı. Ağrı, yutma güçlüğü, ses kısıklığı, nefes darlığı, boğazda takılma hissi yapan nodüllere; ayrıca boyunda şişlik yaparak şekil bozukluğuna neden olan nodüllere yapıyoruz. Otonom tiroid nodülü dediğimiz aşırı hormon salgılayan nodüller ve paratiroid adenomları da en sık işlem uyguladığımız lezyonlar... İşlem cerrahiye göre oldukça basit ve konforlu. Hastaya lokal anestezi yapılıp özel bir iğne ile tiroid bezi içine giriliyor. Ultrasonda takip ederek nodülü ısıtma işlemini başlatıyoruz. Kontrollü bir şekilde tüm nodüle işlem yapıldıktan sonra işlemi sonlandırıp hastayı evine uğurluyoruz. Nodül boyutuna göre değişmekle beraber ortalama işlem süresi 30-45 dk. Ameliyatsız Tiroid (Guatr) Tedavisinin, Guatr Ameliyatına Göre Avantajları Nedir? Öncelikle ameliyat değil bu. Dolayısıyla ameliyatın hiç bir riskini barındırmıyor: genel anestezi yok, boyunda kesi yapılmıyor, boyunda iz kalmıyor. Hastanede yatış gerektirmeyen, sağlam tiroid dokunuzun aynıyla korunduğu, ağrısız ve komplikasyonsuz bir işlem. Aynı gün hastamız rutin yaşantısına dönebiliyor.