BAŞ VE BOYUN KANSER TÜRLERİ NELERDİR? BELİRTİLERİ NEDİR?

• Ağız Kanseri

• Gırtlak Kanseri

• Dil Kanseri

• Tükürük Bezi Kanseri

• Nazofarenks Kanseri

• Burun Boşluğu Kanseri

• Dudak Kanseri

• Damak Kanseri

• Tiroit Bezi Kanseri

• Yutak Kanseri

• Cilt Kanseri

• Bademcik Kanseri

• Boyun Kistleri

Baş ve boyun kanseri belirtileri nelerdir?

Baş ve boyun kanseri belirtileri arasında boyunda yumru veya ağızda veya boğazda iyileşmeyen ve ağrılı olabilen bir yara, geçmeyen boğaz ağrısı, yutma güçlüğü ve seste değişiklik veya ses kısıklığı sayılabilir. ses. Bu semptomlara diğer daha az ciddi durumlar da neden olabilir. Bu semptomlardan herhangi biri hakkında bir doktor veya diş hekimi ile kontrol etmek önemlidir.

Baş ve boynun belirli bölgelerindeki kanser belirtileri şunları içerir:

Ağız boşluğu: Diş etlerinde, dilde veya ağız astarında beyaz veya kırmızı bir leke; takma dişlerin tam oturmamasına veya rahatsız olmasına neden olan çene büyümesi veya şişmesi; ve ağızda olağandışı kanama veya ağrı.

Boğaz (yutak): Yutulduğunda ağrı; boyunda veya boğazda geçmeyen ağrı; kulaklarda ağrı veya çınlama; veya işitme güçlüğü.

Ses kutusu (gırtlak): Nefes almada veya konuşmada güçlük, yutma sırasında ağrı veya kulak ağrısı.

Paranazal sinüsler ve burun boşluğu: Tıkanmış ve temizlenemeyen sinüsler; antibiyotik tedavisine yanıt vermeyen kronik sinüs enfeksiyonları; burun içinden kanama; gözlerde sık görülen baş ağrıları, şişlik veya diğer sorunlar; üst dişlerde ağrı; veya protezlerle ilgili sorunlar.

Tükürük bezleri: Çene altında veya çene kemiği çevresinde şişlik, yüzdeki kaslarda uyuşma veya felç veya yüzde, çenede veya boyunda geçmeyen ağrı.