Beyin Anevrizması Nasıl Anlaşılır ?

Anevrizma yırtılması ve kanaması olan kişilerde bazı uyarıcı işaretler gözlemlenebilir.

Başın herhangi bir kısmında dinmeyen baş ağrısı

Bulantı ve bulantının devamında kusma

Ensede oluşan sertlik ( hasta başını kolaylıkla öne eğemez)

Görmede bozukluk ve çift görme

Işığa karşı oluşan hassasiyet

Hissizleşme

Eğer anevrizmada kanama olmadıysa hastaların büyük kısmında hiçbir belirti gözlemlenmeyebilir. Hastaların küçük bir kısmında sıralanacak belirtilerin bazıları veye tümü gözlemlenir.

Göz sinirlerinde felç (göz kapağının istem dışı düşmesinden ve rahatça hareket ettirilememesinden anlaşılabilir. )

İki gözde de gözlemlenmeyen genişlemiş göz bebeği

Bir bölgede hafiflemeyen baş ağrısı

Artarak devam eden halsizlik ve uyuşukluk hissi

Beyin Anevrizması Tedavisi

Tüm tedavilerde olduğu gibi bu tedavide de hasta ile uzman beraber hareket etmelidir. Durum buna elvişli değilse, hastanın şuuru kapalı olduğu durumlarda hastanın en yakın akrabası ile karar verilir. Hastanın o anki durumuna göre uzman tarafından en uygun tedavi yöntemi önerilir.

Cerrahi olmayan yöntemle, anevrizma küçük, büyüme ve kanama riski bakımından az risk taşıyorsa yalnızca seyrini takip etmek önerilebilir. Bu süreç devam ederken tanısal testlerin tekrarlanması önem taşımaktadır ve bu kişiler hala yıllık kanama riski altındadırlar.

Açık cerrahi, anevrizmalı hastalara uzun zamandan beri uygulana gelen bir tekniktir ve tedavi yelpazasi içinde önemli bir yeri vardır. Operasyonun temel amacı anevrizmatı kapatmak olup genel anesteziyle uyutulan hastanın kafatasında küçük bir açık oluşturulur. Operasyon bu açıklıktan gerçekleştirilir ve operasyon sonrasında çıkartılan kemik parçası tekrar yerine yerleştirilir.