En Sık Görülen Okul Hastalığından Korunma Yolları

Çocukların iyi beslenmeleri gerekiyor. Bağışıklık sistemi zayıf çocuklara ise grip aşısı vurulmalı. Burun tıkandığında ise hastalık ilerlemeden burun tuzlu su veya okyanus suyu ile açılmalı.

Orta Kulak İltihabı polikliniğimize başvuran bebek ve çocuk hastalarda en sık gördüğümüz rahatsızlıklardan biridir. Hastalarımız genellikle bir iki günlük burun tıkanıklığı ve burun akıntısından sonra, birden başlayan oluşan kulak ağrısı şikayetleriyle doktora başvurur. Bazen kulak ağrısına; kulak akıntısı, ateş, bulantı, kusma, baş dönmesi eklenebilir. Kulaktaki enfeksiyon tedavi edilmediği takdirde, ilerleyerek ilerki dönemlerde kalıcı sorunlara yol açabilir.

Çocukluk döneminde okul çağı dönemindeki en sık görülen bakteriyel hastalık orta kulak iltihabı hastalığıdır.Okul, kreş gibi toplu yaşam alanlarında grip ve nezle daha sık görülür. Bu hastalıklar orta kulak iltihabına dönüşebilir. Çocukların okulda en sık yakalandığı hastalıklarından biri bu hastalıktır.

Çocukların hastalıktan korunmaları için çok iyi beslenmeleri gerekiyor. Eğer çocukta bir bağışıklık sistemi yetersizliği varsa mutlaka grip aşısı yaptırılmalıdır. Aşı, çocuğu üst solunum yolu enfeksiyonundan, dolaylı olarak da orta kulak iltihabı hastalıklarından koruyacaktır. Sınıfta bir salgın var ise, çocuk ve anne-babanın durumu uygun ise 2-3 günlüğüne çocuk okula gönderilmeyebilir. Çocuklarda burun tıkandığı gelişmesi durumunda ise mutlaka burun tuzlu su veya okyanus suyu ile burun yıkama yapmalıdır. Burun açılmazsa birkaç gün içerisinde orta kulak iltihabı gelişebilir. Tedavide antibiyotik ,ağrı kesici, burun açıcı yardımcı ilaçlar uyguluyoruz.Usulüne uygun şekilde tedavi edilmesine rağmen enfeksiyon tekrarlıyorsa; altta yatan sorunun çözümlenmesi için bu durumun araştırılması gerekir