Fitoterapi Nedir? Hangi Hastalıklara Fitoterapi Uygulaması Yapılır?

Günümüzde alternatif tıp, dünyanın bir çok bölgesinde özellikle Avrupa’da kabul görmüş bir tedavi yöntemi olmakla birlikte, alternatif tıp üzerine çalışmalar ve uygulamalar yapan kişilerin doktorlardan oluşması neticesinde de büyük bir ilgi ve güven kazanmıştır. Doğal tedavi yöntemlerinden biri olan fitoterapi, alternatif tıp denilince akla ilk gelen başvuru noktalarından biri olmakta. Bitkisel ilaç kullanımı ve yapılan tedavi uygulamaları, tarihi çok eski zamanlara dayanan bu tedavi yöntemini günümüzde yaygın bir şekilde tercih edilmesini sağlamakta.

Ülkemiz bir çok konudan zengin bir ülkedir, bu zenginliklerden birisi de tıbbi ve aromatik bitkiler bakımında oldukça zengin bir floraya sahip olmasıdır. Anadolu’da yetişen yaklaşık 11707 civarında bitki türü bulunmakta, bunlardan 3649 tanesi endemiktir, yani bu bitkiler ülkemiz dışında hiç bir yerde bulunmamakta. Bu kadar geniş ve önemli bir zenginliğe sahip olmamıza rağmen bitkisel ürün, gıda takviyesi, bitkisel ilaç üretimi gibi konularda, diğer ülkelere göre oldukça geride bulunmaktayız. Bugün dünyada Çin, Hindistan gibi ülkeler, bitkisel ürün ve takviyeleri konusunda önemli üreticiler durumunda, ülkemizin de sahip olduğu bu kaynakları yeterli teknoloji ve bilgi kaynakları ile birlikte çok daha verimli konuma getirmesini ve fitoterapi uygulamalarının yaygınlaşmasını temenni ediyoruz.

Fitoterapi Nedir?

Fitoterapi; mevcut tıbbi ve aromatik bitkilerin, mantar, alg, likenlerin çeşitli kısımlarını, bitkilerin salgıladığı reçine ve zamk, uçucu yağlar gibi eksüdatları ham madde olarak kullanan, hazırlanan çeşitli formlarda ki bitkisel preparatlarla hastalıkları tedavi etmek, sağlığı korumak ve tedaviye yardımcı olmak amacıyla yapılan işlemlerin tümüne denmektedir. Fitoterapi uygulamalarının temelinde, bilimsellik, yapılan klinik araştırma ve çalışmalar bulunmaktadır.

Günümüzde fitoterapi ve alternatif tıp tedavilerine büyük bir ilgi söz konusudur, bu ilginin nedenleri şu şekilde sıralanabilir;

Artan bilinç düzeyi ve klinik çalışmaların başarısı

Sağlığa değer verilmeye başlanması ve kişilerin kendi sağlıkları için gayrette bulunması

İlaç tedavilerinde çok fazla yan etkinin ve toksisitelerin olması

Tıbbi tedavilerin yan etkilerini azaltmaya yönelik girişimler

Ulusal medya ve basın organlarında bu konuda programların yapılması…

Fitoterapi uygulamaları son derece önemli bir alandır ve bu konuda 27 Ekim 2014 Tarihli Resmi Gazete‘de yayınlanan Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği‘ne göre fitoterapi uygulaması yapmaya yetkili kişiler şu şekilde tarif edilmektedir;

“(1) Uygulamalar, Bakanlıkça yetkilendirilmiş ünite ile uygulama merkezlerinde ve ilgili alanda “uygulama sertifikası” bulunan tabip ve sadece diş hekimliği alanında olmak üzere diş tabibi tarafından yapılabilir. Uygulama alanında temel eğitimi bulunan sağlık meslek mensupları merkez ve ünitelerde sertifikalı tabiplere uygulamada yardımcı olabilirler.

(2) Diş hekimliği uygulama ve araştırma merkezlerinde, diş hastanelerinde ve ağız ve diş sağlığı merkezleri ile diş polikliniklerinde sadece diş hekimliği alanında uygulama yapılabilir.”

Görüldüğü gibi fitoterapi ciddi bir iştir ve hekimler harici kişilerin uygulama yapmalarına asla izin vermeyiniz.

Fitoterapi Güvenli Midir?

Fitoterapi konusunda sertifikalı hekimler tarafından yapılacak olan uygulamalar ve reçete edilecek ilaçlar son derece güvenlidir. Kullanılacak olan ilaçların ve tedavilerin başarıya ulaşabilmesi için hekim kontrolünde yapılması son derece önemlidir. Tv kanallarında, internet ortamlarında yetkisiz kişilerce yapılan yayınlara ve reklamlara asla itibar edilmemeli.

Fitoterapi Hangi Hastalıklarda Tercih Edilir?

Alternatif tıp uygulamalarından biri olan fitoterapi günümüzde bir çok hastalığın tedavi edilmesinde tercih edilmektedir, bu hastalıkları sıralamak istersek;

Migren ve baş ağrıları,

Kadın hastalıkları,

Aşırı kilo problemi,

Mide ve bağırsak hastalıkları,

Kemoterapi sonrası tedavi,

Tiroit bezi hastalıkları,

Böbrek ve idrar yolları hastalıkları,

Şeker hastalığı,

Solunum yolları hastalıkları,

Depresyon, panik atak ya da sinir hastalıkları,

Alerji ve cilt hastalıkları,

Romatizma ve osteoporoz,

Uykusuzluk, farklı kriz dönemi problemleri,

Astım

Göz hastalıkları

Gastroentereloji de fitoterapi

Cilt hastalıkları

gibi bir çok hastalıkta ve alanda fitoterapi uygulamaları yapılmaktadır.

Fitoterapi İle Zayıflama

Fitoterapi uygulamalarında en çok ilgi duyulan alanlardan birisi de kilo kontrol programları ve fitoterapi ile zayıflama uygulamalarıdır. Metebolizmamızın işlevini tam olarak yerine getirebilmesi için yeterli uyku ve egzersizin yanında diyet de önemli rol oynar. Bu kapsamda eksik olan vitamin ve mineraller, hormonal değişiklikler, vücut asitlenmesi gibi durumlar obeziteye ve kilo almaya neden olmaktadır.

Zayıflamak için talepte bulunan hastalara bir takım işlemler yapılmaktadır, ilk olarak vücut analizi yapılır ve bu analiz sonucunda ne kadar kilo fazlalığı olduğu, gizli obezite olup olmadığı gibi durumlar tespit edilir. Ayrıca, ödem olup olmaması, metabolizma hızı ve diğer engelleyici faktörler araştırılır. Kan tahlilleri de istenerek kişinin kilo almasına neden olan başka sağlık problemleri var mı tespit edilir.

Tüm bu işlemler sonrasında hasta için en uygun zayıflama programı seçilir ve gerekli tedaviye başlanır. Fitoterapi ile zayıflamak isteyenlerin mutlaka bu konuda yetkin hekimlere başvurması önem arz etmektedir.

Fitoterapi ile Sigara Bırakma

Yapılan onca bilgilendirme ve yayınlara rağmen hala günümüzde milyonlarca insan sigara kullanmakta. Sigara paketleri üzerine konan resimler, sigara kaynaklı hastalıklar olmasına rağmen yine de sigara bağımlılığı dünyada en çok bağımlılığı olan durumlar arasında yer almakta. Özellikle 2020 senesinde tüm dünyada görülen koronavirüs covid-19 salgını sırasında en büyük hasarı sigara içen kişilerde görülmesi ve risk kapsamında olduğu bilinmesine rağmen yine de bu bağımlılıktan kurtulmak kolay olamamakta.

Fitoterapi uygulamaları sayesinde sigara bağımlılarının, sigara bırakma sonrasında karşılaşacakları yoksunluk belirtilerinin azaltılmasında fitoterapi uygulamaları son derece başarılı olmaktadır.

Bursa’da ki kliniğimizde sigara bırakma tedavileri kapsamında, fitoterapi, biorezonans, akupunktur ve aromaterapi uygulamaları ile tek seansta çözüm sağlamaktayız.

Görüldüğü gibi alternatif tıp alanlarından fitoterapi bir çok durumda güvenle kullanılabilmektedir, sertifikası olmayan ve hekim olmayan kişilerce yapılan tedavilerin yarardan çok zarar getireceğini unutmayınız.

Bursa dışından gelecek hastalarımıza konaklama ve ulaşım konularında yardımcı olmaktayız. Bizleri sosyal medyada takip etmeyiz unutmayınız.