GAPS (Geçirgen Bağırsak ve Psikolojik Sendrom) Danışmanlığı

GAPS - Geçirgen Bağırsak ve Psikolojik Sendrom Nedir

GAPS bağırsak ile beyin ve bağırsak ile beden arasındaki ilişkinin nörolojik ve beslenme uzmanı Doctor Natasha Champbell Mcbride tarafından uluslararası tescilli ifadesidir. GAPS "Gut and Psycholgoy Sendrom" kelimelerinin baş harfleridir. Doctor Natasha Champbell 3 yaşında otizm tanısı konan oğlunun kendi geliştirdiği tedavi yöntemiyle tamamen iyileştirmiştir. Çünkü otizmin nedeni bağırsak duvarının hasarlı ve geçirgen olması, anormal bağırsak florası yüzünden beynin sürekli olarak toksinlenmesidir. Bu nedenle Doctor Natasha oğlunun bağırsak florasını tedavi ederek oğlunu tamamen iyileştirmiştir. Doctor Natasha oğluna uyguladığı bu yöntemle yüzlerce otizm, epilepsi, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, disleksi, dispraksi (sakarlık hastalıkları olan çocukları) psikolojik ve psikiyatrik sorunları (şizofreni, depresyon, bipolar bozukluk, opsesif-kompulsif bozukluk) olan yetişkinleri de iyileştirir.

Zaman içerisinde geliştirdiği bu tedavi GAPS tedavisi, psikoloji sendromu hastalarınada GAPS hastaları denilmiştir. Yıllarca psikiyatri ilaçlarının kullanılmasına ve klasik tıbbın sunduğu her çeşit tedavi yönteminin uygulanmasına rağmen kalıcı bir iyileşme sağlayamayınca başka çareler aranmıştır. Bunun sonunda bağırsak florasının düzeltilmesi gerektiği bunun içinde ilk adım olarak gıda intolerans testi yapılıp intolerans olan gıdaların bir müddet diyetten çıkarılarak, geçirgen bağırsan tedavi edilmesi gerektiği anlaşıldı. Bu da GAPS diyeti ile mümkündür. İkinci adım olarak bağışıklığın güçlendirilmesi, ağır metallerin uzaklaştırılması, bağırsağın desteklenmesi tedavileri uygunlamalıdır.

GAPS tedavisinde psikiyatrik iyileşme fizyolojik iyileşmeler ile başlar. Kronik kansızlığı iyileşmesi, solgun cilt renginin düzelmesi, saçlarda gürleşme, tırnaklarda güçlenme, migren ataklarında seyrelme gibi bütün bu iyileşmeler tedavinin uygulanmaya başlanmasından sonraki dördüncü ay sonunda belirgin olarak ortaya çıkar. Gasp tedavisindeki öncelikli amaç beslenme programıyla bağırsak astarındaki kasları iyileştirerek diğer vücut fonksiyonlarını düzenlemektir.