Glutatyon Nedir? Faydaları Nedir?

🤔 Glutatyon Nedir?

👨‍⚕️Glutatyon, reaktif oksijen moleküllerini ve serbest radikalleri yok ederek vücudu koruyan çok güçlü bir antioksidan.

☀️Doğal olarak tüm vücutta üretilir.

😎Karaciğerde ve beyin hücrelerinde daha yoğun etki gösterir. 😬 Yaşla birlikte, Kötü besleme, alkol, ilaçlar , radyasyon,stres , ağır Metaller, kozmetikler ve toksik maddelerden dolayı miktarı azalır.

.

🌈 Yaşlanma, kanser, kalp damar hastalıkları, bunama (demans), karaciğer yağlanması, diyabet, MS , sigaranın zararlarını azaltmada , otizm , inflamatuar ve romatizmal hastalıklar , erkek kısırlığı ve birçok kronik/dejeneratif hastalığın önlenmesinde ve tedavisinde öneme sahiptir.

👨‍⚕️ Sistein, glisin ve glutamin aminoasitlerinden oluşur.

😎Glutatyona “ana anti-oksidan” denilmesinin nedeni, onun serbest radikalleri yakalayarak dolduktan sonra karaciğerde kendisini yenileyerek tekrar işine geri dönmesidir. .

😌 Serbest radikaller normal hücre metabolik yan ürünleri ve toksik atıklarıdır. 😬Serbest Radikaller Anti-oksidanlar tarafından etkisiz hale getirilmediklerinde otoimmün hastalıklara, kanser, kalp damar hastalıkları ,romatizmal ve inflamatuar hastalıklar , erken yaşlanma vs gibi kronik hastalıklara yol açabilirler.

😎 👨‍⚕️Sağlıklı kalmak, performansınızı artırmak, hastalıkları önlemek ve yaşlanmanın etkilerinden korunmak, bağışıklık işlevi ve kronik enflamasyonun kontrol altına alınması glutatyon düzeylerinin yüksek tutulmasıyla ilişkilidir. kas hasarını azaltır, kas kuvveti ve dayanma gücünü artırır ve metabolizmayı yağ depolamadan kas yapımına kaydırır.