Göz Kapağı Estetiği Ameliyatının Riskleri

Bulanık veya Çift Görme:

Normal koşullarda genel olarak birkaç saat sürer. Bazen ameliyattan sonraki birkaç güne kadar devam edebilir. Bu şikayetin birden fazla sebebi olabilir;

Operasyonun hemen ardından sürülen yada tedavi olarak önerilen pomad yoğun kıvamlıdır ve göz içine akmasıyla bu soruna neden olabilir,

Ameliyatta kullanılan lokal anestezik maddelerden kaynaklı olabilir geçicidir,

Göz hareketlerini kontrol eden kasların ödemi yada konjuktivanın ödemi sebep olabilir; 7-10 gün içerisinde düzelir. Konjuktivanın şişmesi (yada ödemine) kemozis denir ve düzelmesi bazı hastalarda birkaç haftayı bulabilir.

Kuru Göz:

Ödem ve dikişlere bağlı göz kapağını bir süre tam olarak kapatamamaya bağlı olarak ortaya çıkan bu komplikasyon iki-üç hafta boyu görülebilir. Gün içinde gözlerinizi suni göz yaşı ile her bir iki saatte bir nemlendirmelisiniz.(örneğin Tears Naturale)

Gözlerde Sulanma:

Blefaroplasti sonrası sık görülen bir sorundur ve geçicidir, ameliyattan sonraki birkaç gün irritasyona bağlı olarak göz kırpmada geçici bir zayıflık görülür.

Göz Küresinin Yüzeyinde Zedelenme:

Yeterli önlemler alınan ve itina ile uygulanan operasyonlarda bu risk imkansıza yakındır. İnatçı ağrılara neden olabilir. Göz kapağı estetiği sonrasında ağrı birkaç günden uzun sürerse, doktorunuzu bilgilendiriniz. Böyle bir komplikasyon deneyimli cerrahların ellerinde oldukça nadir gözlemlenmektedir ve tedavisi antibiyotikli pomadlarla yapılır.

Gözü Oynatıcı Kaslarda İncinme:

Çift görmeye sebebiyet verebilir fakat bu oldukça nadirdir ve zamanla birlikte kendiliğinden düzelir.

Korneanın Açıkta Kalması:

Göz kırpıldığında göz kapaklarının tamamen kapanmaması sorunu operasyondan kısa bir süre sonra meydana gelir ve göz damlası tedavisi ile düzeltilir. Eğer üst göz kapağından çok fazla doku alınmışsa uzun vadede göz kapağının kapanması tehlikeye girebilir ve başka ameliyat ihtiyacı doğurabilir. Böyle bir komplikasyona plastik cerrahların ellerinde fazla rastlanmaz; 14 yıllık operasyon tecrübemde karşılaşmadığım bir durumdur çünkü deneyimli ellerde operasyon öncesi milimetrik ölçümler ile çizimler yapılır.

Akut Glokom:

Gözde baskı hissetme, ışığa bakarken hareler görme, gözün üst kısımlarında baş ağrısı, görmede bulanıklık ve kusma belirtileri vardır. Böyle bir post-operatif risk içerisindeki hasta, doktoru tarafından girişim öncesinde saptanabilir.

Enfeksiyon:

Tüm ameliyatlarda olduğu gibi göz kapağı operasyonlarında da enfeksiyon riski bulunur ancak çok iyi kanlanan bir bölge olduğu için oldukça nadirdir; fakat operasyon sonrası yara bakımı konusunda doktorunuzun önerilerini özenle uygulamak yine de çok önemlidir. Bu talimatlar taburcu edilirken size verilecektir.

Yara İzleri:

Göz kapağı estetiği sonrası oluşan yara izleri neredeyse fark edilmezdir çünkü doğal göz kapağı kıvrımınıza gizlenir. İlk bir kaç ay kırmızı ve belirgin olsa da 6 ay içerisinde cilt rengine yaklaşır ve belirsizleşir. Çok kötü durumdaki yaralar steroid enjeksiyonu ve silikon jel uygulamalarıyla tedavi edilebilir.

Keloid / hipertrofik skar:

Göz kapağında yara izine uyan alanlarda kabarma / kitleleşme nadiren meydana gelebilir. Bu daha çok kişisel yatkınlıklara bağlı bir durumdur. Siyah ırk ve genetik özellikler gibi değişkenler komplikasyon riskini arttırır. Tedavisinde çeşitli ilaç alternatifleri, masaj uygulamaları yada tekrar operasyon gerekebilir.

Kanama:

Göz küresinin arkasında veya göz kapağında kan birikimine hematom denir. Göz küresinin ardında aniden oluşum gösteren bir hematom gecikme olmadan uygun biçimde tedavi edilmezse görme kaybına sebebiyet verebilir. Kanama, blefaroplasti ameliyatın en ciddi potansiyel komplikasyonudur fakat oldukça ender görülmektedir ve rastlandığında boşaltılması gerekir.

Tekrar Ameliyat İhtiyacı:

Estetik açıdan kabul edilemez bir asimetri yada katlantılar olması halinde bir devam ameliyatı yapılabilir. Ameliyattan sonraki 6 ıncı aya kadar kendiliğinden düzelebileceği için genellikle iyileşme periyodu olan bu süreç beklenir, bunun bilincinde olunmalıdır. Genelde bu tekrar müdahaleler lokal anestezi altında kısa sürede düzeltilebilecek ve ilk ameliyata kıyasla nispeten kolay işlemlerdir. Kişisel iyileşme sürecindeki farklılıklar nedeniyle cerrahın kontrol edebileceklerinin ötesinde çok fazla faktör bulunmaktadır.