Işık Dolgusu Nedir?

Genç ve yaşlı birçok hasta için göz altı bölgesine ışık dolgusu uygulaması, ameliyata oranla güvenli, hızlı ve etkili bir alternatiftir. Çoğu genç hasta dahi genetik yatkınlık, yoğun çalışma temposu, uykusuzluk sebebiyle göz altı torbası ve morluklarından yakınabilir. Bunun yanında genetik sebeplerin yanı sıra yaşlanmanın ve yerçekiminin sonucunda da ortaya çıkabilir. Sonuçta sürekli yorgun, uykusuz ve olduğundan daha yaşlı bir görüntüye neden olur.

Göz altı torbası ve morlukları

Tear through deformitesi; yani gözyaşı çukuru , tıbbi literatürde nazojugal oluk olarak da bilinir, gözün içteki köşesinden aşağı ve yana doğru genişler ve yarım daire şeklinde bir yay çizer. Derin bir gözyaşı torbası gölge / morluk yaratabilir ve bu durumda gözün altında koyu renk bir halka olarak görünür. Ayrıca alt göz kapağı ile yanak arasında bir sınır yaratır, bu da göz etrafında gerektiğinden erken ortaya çıkan ve yanıltıcı bir yaşlanma görüntüsüdür. Derin göz altı oluklarına sahip hastalar sıklıkla olduklarından daha yorgun ve yaşlı görünmekten şikayetçidirler.

Gözyaşı olukları, alt göz kapağı dokusunun, deri altındaki yüz kemiklerine bağlanması ile oluşur. Yaşlanmanın sebep olduğu hacim kaybı ve doku gevşekliği nedeniyle gözyaşı çukuru belirginleşir. Bu alt göz kapağı torbaları, göz altı oluklarını ve morlukları daha da belli eder. Hastalar yaşlandıkça daha sık görülmesine rağmen genç hastalarda da bu deformite görülebilir.

Gözyaşı çukurundaki deformiteler, alt göz kapağındaki yağ dokusunun ameliyatla yeniden şekillendirilmesiyle düzeltilebilse de uygun vakalarda ışık dolgusu tedavisi daha popüler bir seçenek haline geldi. Günümüzde çoğu hasta, operasyon sonrası komplikasyon riskini azaltmak ve daha hızlı bir sonuç almak için artık non-invaziv (girişimsel olmayan) uygulamaları tercih etmekte. Dolgu tedavisi uzun vadede doğal görünümü en az komplikasyonla sağlar.

Işık Dolgusu Kimler İçin Uygun Bir Seçimdir?

Sıklıkla çökmüş görünmekten veya göz altlarındaki koyu renkli halkalardan ve göz altlarındaki genişlemiş yağ torbalarından şikayetçi olan hastalar bu uygulama için uygun adaylardır. Bazı hastalar ilerlemiş sarkmalar nedeniyle ne yazık ki operasyon ile ancak arzu edilen sonucu alabileceği için ışık dolgusu tedavisinin size uygun olup olmadığını öğrenmek için estetik & plastik cerrahi doktorunuzun muayenesi gereklidir. En iyi adaylar, uygun cilt elastikiyetine ve yeterli deri kalınlığına sahip kişilerdir. Aşırı sarkma / torbalanmalarda ve cilt fazlalığı bulunan kişilerde operasyon daha uygun bir seçenek olabilir.

Tedaviden Önce Bilinmesi Gerekenler

– Şaşırtıcı biçimde, göz altına yapılan enjeksiyonlar hemen hiç ağrılı uygulamalar değildir. Hastalar çoğu zaman hassas bölge olduğunu düşünerek yapılacak tedavi için endişelidir. Tedavi öncesi uygulanan topikal anestezik kremler (emla) ve dolgu maddesinin içinde bulunan lokal anestezik ilaçların (lidokain) da etkisiyle neredeyse hiç acı/ağrı olmaması kendileri için sevindirici olmaktadır.

-Işık dolgusu tedavisinin uygulanmasından sonra hafif ödem ve morlukların oluşması normaldir. Genellikle 7 – 10 gün içerisinde geçer. Hastalara şayet önemli bir etkinliğe katılacaklar ise tedaviyi ertelemelerini tavsiye ediyorum.

-Sonuçları ilk anda belli olmasa dahi dolgu içeriğindeki hyalüronik asitin su tutulumunu tamamlaması ve ödemin geçmesi sonrası çoğu hasta tedavinin sonuçlarından memnundur.

-Çoğu hasta için tek şırınga Restylane yeterli olsa da çok derin göz çukurlarına sahip hastalarda nadiren birden fazla gerekebilir. Tedaviye düşük dozlarda başlanması; gerekirse işlemin iki seansa bölünmesi ayrıca uygulayacak cerrahın deneyim sahibi olması olası komplikasyonları minimuma indirmek açısından son derece önemlidir.

-Tüm dolgu tedavisi uygulamalarında olduğu gibi göz altı torbalarının dolgu ile tedavisinde kan sulandırıcı ilaçların kullanımından kaçınılmalıdır.

Alt Göz Kapağı Dolgusu Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Op.Dr. Rıza İnan Kocaarslan işlemlerini nerede uyguluyor?

Gözyaşı çukuruna dolgu tedavisi, göz altlarının torbalanmalarını ve morluklarını düzelten; plastik cerrahınızın ofisinde uygulanabilen bir tedavidir. Uygulamalarımı İzmir Alsancak’taki muayenehanemde gerçekleştiriyorum.

Hangi marka dolguyu tercih ediyorsunuz?

Bu prosedür için ülkemizde onlarca marka kullanılsa da tercih ettiğim marka Amerika’da en çok uygulanan ve en güvenli dolgulardan birisi olarak bilinen Restylane’dir. Restylane halen dünya üzerinde hakkında en çok bilimsel çalışma yürütülmüş hyalüronik asit içeren dolgu markasıdır. Diğer markalara göre biraz daha maliyetli olsa da geri dönüşü zor olan topaklanma, ele gelen kitleler, asimetri gibi komplikasyonları minimuma indiren bir üründür. Ucuz ürünlere kıyasla ömür boyu kalacak rezidülere ve kitleleşmelere neredeyse hiç rastlanmaz.

Gözaltı ışık dolgusu ne kadar kalıcı?

Işık dolgu tedavisinin sonuçları hastadan hastaya değişmekle birlikte tecrübeli ellerde yaklaşık 1 ila 1.5 yıl sürmesi beklenmektedir.

Tedavinin sonrasında ne beklemeliyim?

Tedavinin ardından Genelde bir hafta içerisinde düzelen hafif bir ödem beklenebilir. Bazı hastalarda ise fondöten ile rahatlıkla kapatılabilecek küçük morarmalar oluşabilmektedir. Şişmeyi minimal tutmak için tedavi uygulamasından sonraki yirmi dört saatte egzersiz yapmaktan kaçınılmalıdır. Tedavi sonrası ve öncesinde bölgeye buz uygulaması yapılır. Bunun haricinde hastalar işlerine ve günlük aktivitelerine geri dönebilir.

Sonuçta göz altlarındaki koyu halkalardan, çökmüş görüntüden ve şişkinlikten uzak, alt göz kapağı ile yanaklarda yenilenmiş / taze bir görünüm ortaya çıkar.

Fiyat bilgisi ve önce/sonra fotoğrafına nereden ulaşabilirim.

2019 yılı itibarı ile kanunlar dahilinde hastanın izni olsa dahi tedavi öncesi, sırası ve sonrasında hasta ve hasta yakınlarıyla görüntülerine yer verilemez ve fiyat bilgisi paylaşılamaz. Bu nedenle merak ettiğiniz bilgiler ve sorularınıza yönelik ücretsiz değerlendirme için randevu alabilirsiniz.