Kalp hastalıkları anne karnında belli oluyor

Tıpta yaşanan gelişmelerle kalp hastalıkları anne karnında tespit ediliyor.

Son dönemlerde yeni doğan bebeklerde kalp hastalığı görülme sıklığının arttığı yönünde bir izlenim var.

İstatistikî anlamda hastalığın görülme oranı değişmedi aslında , tıpta yaşanan gelişmeler doğrultusunda hastalığın erken tanısı anne karnında bile mümkün, bu durumda da oranların sanki artıyormuş gibi görünüyor. Tıpta yaşanan gelişmelerle artık anne karnında bile kalp hastalığı tespit edilebilmekte ve kamuoyu hastalıktan daha çok haberdar. İstatistiklere göre dünyada canlı doğumların binde 5-8 aralığında konjontal kalp hastalığı bulunmakta, ölü doğumlarda ise bu rakam yüzde 3 ila 5 arasında.

Morarmayan bebeklerin kalbinde delik olması en sık görülen hastalıkların başında gelmektedir. Çevresel ve genetik faktörlerin hastalığın oluşmasında önemli rol oynamaktadır. Gebelikte alkol ve uyuşturucu kullanımı ve ayrıca ileri yaş gebeliği de hastalıkta önemli pay sahibidir.

Hamilelikte kontroller önemli

Kimi zaman bebek, ciddi bir kalp hastalığı olsa bile normal bir bebekmiş gibi görünebiliyor. Ancak kalp ultrasonu (EKO) yapılıp kalp yapısı incelendiğinde ise bazen büyük bir patolojik soruna rastlanabiliyor. Bebek sağlıklıymış gibi göründüğünden aileler bu durumu anlamakta veya kabullenmekte güçlük çekebiliyorlar.

Erken tanı

Yenidoğan dönemindeki bebeklerde çok çeşitli hastalıklar karşımıza çıkabiliyor. Bu nedenle bebeği daha anne karnındayken değerlendirmek büyük önem taşıyor. Günümüzde, çeşitli tetkikler ve görüntüleme yöntemleri ile bebeğe 18-24. haftalarda, anne karnında iken tanı konabiliyor.

Yüz güldürücü sonuçlar

Kalbin bir tarafının gelişip bir tarafının gelişmemesi, akciğer ve kan akımı artmış olan hastalıklar, akciğer kan akımı azalmış olan siyanotik hastalıklar, kalpten çıkan damarda darlık durumları, kalp kapak hastalıkları ve anne karnında kapanması gereken damarların kapanmaması gibi hastalıklara müdahale edebiliyoruz. Bebek daha 1 günlükken bile kalp anjiyosu yapılabiliyor, gerekli tüm müdahaleleri gerçekleştirerek ameliyat planlayabiliyoruz.

댓글