KARIN ESTETİĞİ

Vücut kitle indeksi (BMI=Body mass index) fazlalığı, sık veya çok gebelik, metabolik bozukluklar sonucu karında sarkma, karın kaslarında ayrılma ve karın estetiğinde bozulmalara sebep olabilmektedir. Bu durum sadece estetik bir sorun olmanın ötesinde kıyafet seçme özgürlüğünü ortadan kaldıran, kişinin özgüvenini zedeleyen, bel ve sırt ağrıları, eklem bozuklukları gibi pek çok sağlık sorununa sebep olan bir durumdur. Üstelik sanılanın aksine sadece kadınların değil erkeklerin de sorunudur.

Karın estetiği bir zayıflama ameliyatı değildir. Hastanın cinsiyeti, beklentileri, sağlık durumu ve genel durumu değerlendirilerek en uygun işlem seçilmelidir. Bu seçim pek çok işlem gibi hekim ve hastanın birlikte karar verecekleri bir süreç olmalıdır. Tek başına liposuction seçilebileceği gibi, diastaz (karın kaslarında ayrılma) onarımı, cilt ve ciltaltı dokunun amputasyonu, askılama tekniklerinin uygulanması gibi kombine teknikler de kullanılabilmektedir. Ameliyat öncesi ve sonrası minimal invazif girişimler (mezotarapi, radyofrekans, USG...) de eklenebilmektedir.

Günümüzde yaygınlaşan ve obezite cerrahisi denilen mide ameliyatı işleminden bağımsız ve daha risksiz bir operasyondur. Orjinal adı bariatrik cerrahidir ve ekip işidir. Yani ekibin içinde ilgili branşın hekimleri ve mutlaka plastik cerrah olmalıdır.

Karın germe ameliyatı sonrasında göbek deliği aşağıya kayacağı için normal yerinde yeni bir göbek deliğinizin olacağını unutmayın. Şayet göbek deliğinizin şeklinden rahatsızsanız, böyle bir ameliyat öncesi hayalinizdeki göbeği doktorunuzla paylaşın. Ameliyat sonrası dikiş izlerinin kalabileceği unutulmamalıdır. Bu sebeple cerrahınız dikiş izlerinizi iç çamaşırınızın içinde kalacak şekilde dizayn edecektir. Bu izleri yok etmeyecek, sadece görünürlüğünü azaltacaktır.

Hastalarımız ameliyat sonrası en az bir gün hastanede yatarak takip edilmektedir. Ameliyat sonrası karında kan ve sıvı birikimi olmaması için dren, korse ve badaj uygulanmaktadır. Karın germe cerrahisi sonrasında belli hareket kısıtlılıkları olmaktadır. Bunun yanında bazı zorunluluklar da olacaktır. Bunların başında yara bakımı ve korse kulanımı gelmektedir. Eskiden sıcak havalarda korse kullanmak büyük bir problemdi. Bazen bu sebepten hastalara bu tür ameliyatlar önerilmezdi. Ancak yeni nesil tekstil ürünleri sayesinde yazın da rahatlıkla kullanılabilecek korseler bu sorunu ortadan kaldırmıştır.

Plastik cerrah olmadıkları halde estetik ameliyata meraklı bir takım kişilerin yaptığı iddia edilen operasyonlar için durum biraz farklıdır. Bu duruma düşen hastalarımız sadece paralarını değil bazı durumlarda sağlıklarını da kaybedebilmektedirler. Uzman olmayan kimselerin dahi internette -üstelik yaptıkları işlemleri hastanın mahremiyetini dahi düşünmeden- sergiledikleri bir ortamda hastalarımızı uyarmak, onları tedavi etmek kadar kıymetlidir.

Estetik bir işlem yaptıracaksanız hekiminiz mutlaka plastik cerrah olmalıdır.