Karpal Tünel Sendromu Tedavisi

Karpal Tünel Sendromu

Karpal tünel; el bilek hizasında bulunan bir kanaldır. İçinden median geçer. Bu tüneli oluşturan yapılar kalınlaşırsa sinir karpal tünelde sıkışır.

Karpal tünel sendromu, işyerlerinde yaralanma ve hastalıkların arasında en yüksek ortalama işe gelmeme nedeni olan hastalıktır.

Karpal Tünel Sendromu Kimlerde Görülür

Karpal tünel sendromu kadınlarda daha sık görülür. Özellikle ellerini kullanarak iş yapan kişilerde sık rastlamaktadır. Bilgisayar başında uzun süre vakit geçiren kişilerde, temizlik işinde çalışanlarda, aşcılarda, örgü-nakış işi yapanlard daha çok görülür.

Ayrıca; gut, aşırı şişmanlık, şeker hastalığı, romatoid artrit, hipotroidi gibi hastalıkları olan kişilerde ve hamilelerde sık görülür.

Karpal Tünel Sendromu Bulguları

Parmaklarda yanma, iğne batması, karıncalanma ve uyuşukluk görülür. Belirtiler başparmak, işaret parmağı, orta parmakta ile yüzük parmağının dış yarısında ve avuç içinde hissedilir.

Gece ağrısı ve uyuşmalar çok sıktır. Gece hastalar uykularından uyanarak rahatlamak için el silkeleme hareketi yaparlar. Daha sonraları ağrılar gün boyu devam eder ve kaslar zayıflamaya başlar.

Karpal Tünel Sendromunun Teşhisi

Karpal Tünel Sendromu’nun teşhisi ayrıntılı hikaye ve fizik muayene ile konulur. EMG testi ile sinirin hasar durumu tespit edilir.

Karpal Tünel Sendromunun tedavisi

Karpal Tünel Sendromu’nun erken dönemde tedavisi; atel kullanımı, ağrı kesici ve kas gevşeticiler başlangıçta önerilen tedavidir. El bileğine şişliği azaltmak için kortizon enjeksiyonu yapılabilir.

Cerrahi tedavi genellikle konservatif tedaviye göre daha iyi bir sonuç sunar.

Sinir sıkışması orta ve ileri düzeyde ise ameliyat ile sinir rahatlatılmalıdır. Aksi takdirde oluşan hasar kalıcı olur.

Ameliyat yöntemleri arasında standart açık insizyon, orta hat distal palmar mini insizyon ve orta hat palmar proksimal mini insizyon, endoskopik yöntemler sayılabilir.

Bütün ameliyat teknikleri arasından orta hat distal palmar mini insizyon tekniği ile yapılan karpal tünel cerrahisi, diğer tekniklere göre daha erken işe geri dönüş sağlamaktadır.