Kıl Dönmesi Erkeklerde Daha Çok Görülüyor

Kıl dönmesi hastalığı insan vücudunda sırt, ense, saç derisi gibi bölgelerden dökülen kıl ve tüylerin deri altında birikmesiyle meydana gelir. Kıl ve tüyler gözenek ya da boşluklardan derinin altına doğru birikerek kistik yapı oluşturur.

Türkiye’de en fazla 15-35 yaş arasındaki erkeklerde ortaya çıkan kıl dönmesi hastalığı mutlaka uzman doktor tarafından tedavi edilmelidir. Kıl dönmesinin yer aldığı bölgede iltihaplanma da meydana gelebilir. Kıl dönmesi hastalığı kuyruk sokumu dışında göbek deliği gibi vücudun farklı yerlerinde de meydana gelebilir. Kıl dönmesi fazla kilolu, kıl yoğunluğu fazla kişilerde daha çok olur.

Kıl dönmesi hastalığı erkeklerde kadınlara oranla 3 kat daha fazla görülür. Kuyruk sokumunda oluşan kıl dönmesinin adı tıp dilinde Pilonidal Sinüs olarak bilinir. İltihabi bir rahatsızlık olan kıl dönmesi hastaların gündelik yaşamlarını kısıtlayabilir. Vücuttaki kıllar sürtünerek kuyruk sokumu bölgesine doğru birikirler. Biriken bu kıllara kıyafetlerden kopan iplik parçaları ve yabancı cisimler de eşlik edebilir.

Kıl, tüy ve iplik parçaları zamanla birikerek iltihap oluştururlar. İltihap oluşumunu gözlemlemek biraz zaman alabilir. Bu nedenle hastalar durumlarının ciddiyetini ne yazık ki hastalık ilerlediğinde fark ederler. Bu evrede durum daha da zorlaşmıştır.

Kıl dönmesi belirtileri görüldüğünde vakit kaybetmeden mutlaka uzman hekimden yardım almak gerekir. Kişilerin kendilerinde gördüğü en net belirtilerin başında hissettiği ağrılar vardır.

Kıl dönmelerinde kuyruk sokumu bölgesinde kırmızılık ve şişlik görülmesi olasıdır. Hastalar çamaşırlarında iltihaplı kanlı akıntılar da görebilirler. Bu belirtilerden sonra kesinlikle durum aksatılmadan tedaviyi kabullenmek gerekir. Kıl dönmesi bazı hastalarda apseye bağlı olarak ateş de yapabilir.

Kıl Dönmesi Oluşumu Nasıl Olur?

Kıl dönmesi, kıl ve tüylerin kuyruk sokumunda iki kaba et arasında hareket sırasında sürtünme nedeniyle ter bezi deliklerinden deri altına doğru toplanmasıyla meydana gelir.

Kanlı, kötü koku iltihap nedeniyle kişinin iç çamaşırından dışarı çıkabilir. Alınacak hijyenik önlemlerle kıl dönmesinden uzak durmuş olursunuz. Hastalık tedavi edilmedikçe daha kötü sonuçlara neden olabilir.

Kıl dönmesi flap yöntemiyle tedavi edilebilir. Flap bir kısmı vücuda bağlı parça anlamına gelmektedir. Tedavi değişik şekillerde yapılmaktadır.

Genel tanısıyla bu yöntem kıl dönmesini çıkarıp yerine daha dayanıklı kılsız cilt parçasını dikme işlemidir. Bu işlem flap olarak adlandırılır.

Klasik ameliyat hastayı zorlar. Kanama enfeksiyon riski vardır.

Teknik olarak zor bir ameliyattır.

Uzun sürer. Yaklaşık 40-45 dakika.

Kıl Dönmesi Ameliyatı

Kıl dönmesi tedavisinden sonra meydana gelen boşluğa yan taraftan cilt ve cilt altı kas zarını içeren parça kökü vücuda bağlı olacak şekilde getirilip dikilir. Kıl dönmesinde flap ameliyatı norkoz verilerek ve belden aşağısı uyuşturularak yapılır. Ameliyat olduktan sonra hastada doku içinde meydana gelebilecek kanamalar için dren denilen boru konulur.