Lazerle Hemoroid Tedavisi

Hemoroid bağırsak sistemini sona erdiği kısımda var olan yastıkçıklardır. Bu yastıkcıklar etraf kas dokusunu zarar görmesini ve bu sayede makat fizyolojisinin korunmasını sağlamaktadır.

Halk arasında basur ya da mayasıl gibi çeşitli ifadelerle adlandırılan hemoroidal hastalık ise bu yararlı yastıkçıkları zarar görmesi, tramvaya uğramasına bağlı şişmesi büyümesi ve buna bağlı kanamaya elverişli hale gelmesidir.

Hastalar genellikle kanama ile meme şeklinde gelen çıkıntı ve dönem dönem olan ağrı şikayetleri ile doktorlara başvurmaktadır.

Türkiye ve dünyada oldukça sık gözüken Bu hastalık özellikle iş ve sosyal hayatı uzun süre hareketsiz kalmayı gerektiren hasta grubunda daha sık gözlenmektedir.

Tuvalet alışkanlıklarındaki yanlışlıklar, hamilelik, inaktif yaşam, şişmanlık, yaşlılık ve en önemlisi posasız yani lifsiz diyet hastalığın en önemli etkenler arasındadır. Toplumda aile bireylerinin yaygın olarak 5 kişiden 3'ünde görülebilmektedir.

Birçok hastalığın tedavisinde uygulanan lazer, hemoroid (Basur) hastalarının tedavisinde de kullanılıyor. Bu kullanılan yöntem ile hasta aynı gün hem muayene olmakta hem de müdahale işlemi yapılmaktadır. Hasta konforu ön planda olmaktadır. Ağrı derecesi minimumdur. Hasta müdahaleden sonra yürüyerek evine dönebilmektedir.

Ameliyatsız Hemoroid Tedavisinin Hastaya Sunduğu Avantajlar

Hastanın yaklaşık 5 dakika gibi kısa bir sürede müdahale işlemi tamamlanır.

Narkoz uygulanmaz ve dolayısı ile narkoza bağlı yan etkiler görülmez.

Sadece lokal anestezi uygulanır.

Ağrı derecesi yok denecek kadar azdır.

Ameliyatsız hemoroid (basur) tedavisinde makat içine tampon yerleştirilmez. Bu nedenle hasta işlemden hemen sonra günlük hayatına geri döner.

Herhangi bir dikiş-kesi atılmadığı için dokular zarar görmez.

Bu nedenle estetik açıdan hiçbir rahatsızlık vermez.

Hastalar aynı gün hem tanılarını öğrenir hem de müdahale olabilir.

Böbrek, karaciğer, kalp hastalıkları, şeker, kanama bozukluğu gibi sistemik rahatsızlığı olan hastalara uygulanabilir.

Kesi ve dikiş olmadığı için normal ameliyatlar da görülebilen iltihaplanma ve apseler görülmez.

Ameliyatlar da doku kaybına bağlı meydana gelen ve hastanın yaşamını ömür boyu olumsuz etkileyen gaz tutamama ve dışkı tutamama gibi sıkıntılar olurken, Ameliyatsız yöntemlerde bu sıkıntılar görülmez. Hasta normal hayat konforuna aynen devam eder.

Ameliyat uygulanan hastalarda doku kaybına ve konulan dikişe bağlı olarak makatta daralma meydana gelir. Ameliyatsız yöntemlerde doku kaybı olmadığı ve dikiş kullanılmadığı için böyle bir sorun oluşmaz.