Meme Küçültüme

Meme Küçültme Nedir?

Büyük göğüslere sahip olmak çoğu zaman rahatsız edici olabilir.

Büyük göğüsler sırt, boyun ve omuz ağrısı ve omuzlardaki sutyen askılarından dolayı oluklar oluşturabilir, aşırı terleme, göğüs altındaki kızarıklıklar ve enfeksiyonlar, spora katılmada güçlük, istenmeyen dikkat ve yorumlar ile rahat ve konforlu kıyafet bulma zorlukları gibi pek çok soruna yol açabilir.

Omuz ağrısı, boyun ağrısı, omuzda yivlenme, Meme altında pişik şikayetleri ile başvuran hastalarda Meme küçültmesinden sonra dramatik bir düzelme görülür.

Bu ameliyattan sonra süt verme azalacağı için hastalarımıza genellikle süt verme işlemi bittikten sonra yaptırmaları önerilir.

Hastanın muayenesi yapıldıktan sonra USG, mamografi ve kan tetkikleri neticesinde ameliyat kararı alınır.

Ameliyat Öncesi

Doktorunuz sizin göğüs bölgenizin 3 boyutlu modellemesini çıkarttıktan sonra, sizin de fikrinizi alarak, ameliyat sonrası oluşacak muhtemel görünümünüzü 3 boyutlu olarak size sunacaktır.

Meme Küçültme ameliyatı öncesi, kullandığınız mevcut ilaçlar ve rahatsızlıklarınız hakkında doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.

Ameliyat Sonrası

Genel anestezi altında yaklaşık bir saat süren bir operasyonla işlem gerçekleştirilmektedir.

Genellikle kanama ihtimali bulunmayan hastalarımızda dren yerleştirmiyoruz.

Ameliyattan 3 ile 5 gün sonra duş alınmalıdır.

Hastanın ameliyat sonrası narkoza bağlı olarak yaşayacağı yorgunluk hissi kısa süreli dinlenme sonrası geçecektir.

Operasyon sonrası bir gece hastanede kontrol altında tutulursunuz.

Ardından doktorunuz tarafından verilen ilaçların kullanımı ve dikkat etmeniz gereken hususlar hakkında bilgilendirilirsiniz.

Ameliyat sonrası doktorumuzun belirlediği aralıklarla kontrole mutlaka gelinmelidir.

Ameliyat sonrası meme dokusu olduğundan daha büyük ve gergin olur, ameliyatı takip günler içerisinde meme gerçek boyutuna ve formuna döner.

Ağır cisimler kaldırmak ve araç kullanmak gibi göğüs kaslarını zorlayan hareketlerden en az 7 gün uzak durulmalıdır.

Yüzme, tenis, basketbol ve benzeri sporlarda aktif olarak kollar kullanıldığı için 6 ila 8 hafta yapılmaması tavsiye edilmektedir.