Mevsim geçişlerinde cilt bakımınızı ihmal etmeyin

Özellikle yaz aylarında güneşe aşırı maruziyet sonucu oluşan cilt lekeleri, yanık ve yara sonrası iyileşen deri izleri, kadınlarda hamilelik ve doğum sürecinde ortaya çıkan çatlaklar, kullanılan ilaçlara bağlı reaksiyonlar sonucu ortaya çıkan deri problemleri tedavisi mümkün olan cilt problemleridir.

Cilt problemleri beslenme, yaşanılan ortam, stres, kullanılan kozmetik ürünlerle de ilişkili olduğu için hem hekim hem de hasta tarafından takip edilmesi uygun olacaktır. Tedavi sürecinde yöntemin belirlenmesi için öncelikle doğru zamanın belirlenmesi gerekir.

TEDAVİ SÜRESİNCE ZARARLI GÜNEŞ IŞINLARINDAN KORUNUN

Sonbahar ve kış ayları, güneşin etkisinin azalmasıyla birlikte, cilt problemlerinin giderilmesi için tercih edilen dönemlerdir. Bu dönemde lekenin yapısı ve hastanın cilt tipine göre belirlenen tedavi boyunca güneş ve güneş ışınlarından korunma tedavinin olumlu sonuç vermesi için gereklidir.

HASTAYA UYGUN TEDAVİ YÖNTEMİ TERCİH EDİLMELİ

Öncelikle uzman bir hekim muayenesi ve gerekiyorsa tetkiklerin yapılması, tedavinin hızlı ve doğru sonuç vermesi için gereklidir. Hastanın şikayetine bağlı olarak, cilt yapısı ve ten rengi, yaşı, kullandığı ilaçlar gibi birtakım değişkenlere bağlı olarak tedavi sürecine başlanmaktadır.

DERMATOLOJİ BÖLÜMÜNDE UYGULANAN TEDAVİLER

Cilt problemlerinin tedavisinde kullanılan bazı yöntemler medikal estetik amacıyla da uygulanabilmekte. Yüz bölgesindeki ölü derinin atılması için maske ve peeling işlemlerinin düzenli olarak yapılmasını önermekteyiz. Ayrıca gençlik aşıları, botoks, dolgu gibi işlemler de uygun koşullarda uzman dermatolog ve uzman personeliyle birlikte dermatoloji kliniklerinde yapılabilmektedir.