Tıbbi Beslenme

Bedenin denge içinde çalışması dışarıdan ve içeriden gelen uyaranlara ve bu uyaranların kontrolüne bağlıdır. şöyle bir düşünün; bedeninizin yakıtını, yapı taşlarını oluşturan besinlerin çalışma dengesinde az bir önemi olabilir mi? diyetlerin önemi sadece kilo vermek için önem kazanırken çok önemli bir noktayı kaçırıyoruz; kilo salt bir irade problemi değildir. kilo metabolik bir sendrom sonucu oluşan yine bedenin iç dengesinin bozulma halidir. kilo problemi daha önceki yazımda bahsettiğim gibi kronik inflamatuar, oksidatif ve toksin birikim süreçlerinin sonucu gelişmiş bir beden denge sorunudur. beslenme yönetimi diğer tüm hastalıklarda olduğu gibi burada da en önemli terapi yöntemidir. beslenme, beden dengesinin sağlanmasında ve tüm hastalıkların iyileşme serüveninde hekim için mükemmel bir terapi yöntemidir. modern tıbbın bilgi yükünün çok ağır olması maalesef hekimlerin beslenme konusundaki bilimsel gelişmeleri takip etmesini zorlaştırıyor. ve çoğumuz iyi bilmediğimiz bir terapi yöntemini kullanmaktan korkuyoruz. tanımadığımız, bilmediğimiz, benimseyemediğimiz tedavi yöntemlerini hastaya zarar vermemek adına red ediyoruz ve işin kötüsü yeterli fayda sağlanamayacağı algısına varıyoruz. bu durum hastalık süreçlerindeki beslenme planlamalarını kontrolsüz bir alanda uygulanmasına neden oluyor. beslenmenin bilimsel temellere dayanmadan üstün körü planlanması en iyi ihtimal ile olumlu yanıt izlenemediği için beslenmenin önemsiz olduğu fikrini uyandırıyor.

Besin maddelerini, kapsül ,tablet veya farklı formlarda aldığımız ilaçlardan farklı kılan; ait oldukları sektör , tabi tutuldukları denetim mekanizmaları ve bilimsel çalışmalardır. yoksa ağza alındıktan sonra sindirim sistemi, karaciğer ve dolaşım sisteminde aynı süreçlerden geçmektedir. hem beslenmenin hem ilaçların hedefi hücrelerimizin ihtiyaçlarını doğru biçimde karşılamaktır. hiç bir Arge çalışması yapılmadı, laboratuvara uğramadı, üretimi için her hangi bir çalışana sigorta ödenmedi, pazarlama stratejileri belirlenmedi diye yerde biten semizotunun ilaç olmadığını söyleyemeyiz.