YÜZ GERME

YÜZ GERME NEDİR?

Yaşlanmayla birlikte yüzümüzde birçok değişiklikler meydana gelmektedir. Yaş alma ile birlikte, kaşlar aşağıya düşer, orta yüz bölümü dediğimiz elmacık kemiği üzerindeki yağ yastıkçıkları aşağı iner. Çene kenarındaki yumuşak dokuların aşağıya inmesine bağlı olarak çene kenarında sarkık görüntüler oluşabilir. Boyunda katlantılar ve gıdıda toplanmalar meydana gelir. Yüz germe ameliyatlarının amacı bu oluşumları orjinal yerlerine geri almaktır (rhytidectomy). Burun ve göz kapakları estetiği, alın germe, kaş kaldırma, lazer ile cilt soyma, yüz germe ameliyatı ile birlikte yapılarak hastanın daha güzel, canlı ve genç görünmesine yardımcı olunabilir.

UYGULAMA ADIMLARI NELERDİR?

Ameliyat hastane koşullarında, anestezi uzmanının gözetiminde ameliyathanede yapılmalıdır. Bu ameliyat genellikle genel anestezi altında yapılır. Ancak bu ameliyat, derin sedasyon altında lokal anestezi altında da gerçekleşebilir. Ameliyat hastadaki probleme göre 3-5 saat arası sürebilir. Ameliyattan sonra hastanın bir gece hastanede kontrol altında kalması tavsiye edilir. Ameliyat sonrasında şişlik ve morluklar oluşabilir, bunların kaybolma süresi yaklaşık 1 haftadır.

HANGİ HASTALARA UYGULANIR?

Yüz gençleştirme operasyonlarının tercih edenlerin yaş ortalaması 50-55′tir. Yüz germe operasyonları, etkisini kaybettikten sonra tekrar yapılabilmektedir. İlk ameliyat çok önemlidir. İkinci ameliyat genellikle ilk ameliyattan 10-15 yıl sonraya planlanmaktadır.

AMELİYAT SONRASI TEDAVİLER NELERDİR?

Hastalar genellikle ameliyattan 20 gün sonra sosyal hayatına dönebilirler. Boyunda aşırı sarkması olan hastalarda iyileşme süreci daha fazla sürebilmekte. Ameliyat sonrasında hasta aşırı efordan kaçınmalıdır.

תגובות